Витяг з кадастру (ДЗК) є документом, який підтверджує включення даних про земельну ділянку до Державного земельного кадастру. Цей документ може бути наданий державними кадастровими реєстраторами в якості підтвердження даних з кадастру про земельну ділянку. Найчастіше витяг з кадастру видається громадянам та організаціям у двох випадках: під час реєстрації земельної ділянки в кадастрі та при виконанні будь-яких операцій із земельною ділянкою, таких як купівля-продаж, дарування, обмін, оренда або спадкування.
1. Витяг з кадастру при реєстрації ділянки
Перший випадок, коли необхідний витяг з кадастру, стосується власників земельних ділянок, які мають державний акт про право власності, але ще не зареєстровані у Державному земельному кадастрі. У цьому випадку власник повинен надіслати до місцевого реєстратора документи, щоб внести інформацію про ділянку до кадастру та отримати витяг. З відомостями, які включає витяг з кадастру, можна ознайомитись на сторінці зразку.
Однак, якщо держакт був виданий до 2004 року і не містить кадастрового номеру, то власнику потрібно розробити технічну документацію для встановлення меж земельної ділянки на місцевості та присвоїти кадастровий номер. Після цього можна отримати витяг з кадастру та звернутись до місцевого реєстратора, щоб зареєструвати право власності або оренди на ділянку.
Отже, тільки після отримання витягу з кадастру та зареєстрування права на ділянку, власник може вчинити будь-які операції з нею, такі як продаж, обмін або подарунок.
2. Витяг з кадастру для нотаріуса
Другий випадок, коли необхідний витяг з кадастру - це при проведенні будь-яких операцій з земельною ділянкою, таких як купівля-продаж, дарування або обмін. Зазвичай, нотаріус повідомляє про необхідність такого витягу, коли ми збираємось укласти угоду з приводу земельної ділянки.
Витяг з кадастру містить інформацію про реєстрацію земельної ділянки, а також може містити дані про нормативну оцінку та обмеження у використанні земельної ділянки. Раніше, цю інформацію необхідно було представляти нотаріусу у вигляді окремих довідок, але зараз все знаходиться в одному документі.
Положення Порядку ведення Державного земельного кадастру, що було затверджене Постановою № 1051 від 17.10.2012 р. Кабінету міністрів України, регулює нормативний порядок видачі витягу з кадастру.
3.Порядок отримання витягу з кадастру самостійно
В Україні тепер можна замовити витяг з кадастру онлайн з оплатою через банківську картку на сайті Держгеокадастру. Якщо ви не можете замовити витяг через Інтернет, ви можете отримати його в центрі надання адміністративних послуг вашого району. Для цього вам потрібно подати заяву встановленої форми, державний акт про право власності на земельну ділянку, паспорт власника земельної ділянки, ідентифікаційний номер власника земельної ділянки, XML-файл, запит нотаріуса (у разі оформлення права на спадщину), технічну документацію із землеустрою та квитанцію про оплату послуг за надання витягу з кадастру. Витяг видається у день звернення, але може зайняти більше часу. Витяг з кадастру діє 3 місяці, за винятком випадків спадкоємців та при первинній реєстрації земельної ділянки, коли вони є безстроковими. Проте, речове право на земельну ділянку повинне бути зареєстроване протягом одного року з дня отримання витягу з кадастру про реєстрацію земельної ділянки в кадастрі.
Витяг з кадастру (ДЗК). Порядок отримання 2025 році